söndag, juli 09, 2006

Möte med varg och lo.


I väntan på vargmötet gick vi förbi lohägnet och jag hade sån tur att denna sötnos satt precis innanför glaset och fram med kameran snabbt som attan och jag hann ta flera bilder men det var endast detta kort som blev bra.
Hade ingen koll på inställningarna i kameran utan tog bara bilder rakt av och hoppades på det bästa.
Loet visade tänderna mot mig ett par gånger (ingen bild tyvärr) och jag var vid tillfället ensam utan någon annan människa på åskådarplats. Mötet varade i kanske 20 sekunder, sen försvann loet in i "skogen".


Respekt! Kolla gaddarna!

Och de kan se så snälla ut!


Fem stycken finns det i Kolmården, inga ungar i år men annars så försöker de på alla vis att få till det.

Guiden och vargarna har en ylstund! Hon ylar och de andra stämmer in...kul!

Vargarna kämpar hela tiden om rangen i kullen, det är ständigt gruff och det behöver inte vara allvarligt bråk utan det är mer deras sätt att hävda sig.

Respekt!

Kom inte för nära för då smäller det!

Ja, jag tyckte det var bäst att ha lite distans!
De tycker mycket om att slicka uppe i ansiktet och var på mig flera gånger och "kladda" på cippen.

Dåsig...det var varmt!

En liten gosestund!

Inga kommentarer: