torsdag, juli 20, 2006

En dag i Ivan Denisovitjs liv...

...fick jag i tanken vid detta skriptums tillkomst...här kommer en dag i mitt liv...hustrun halkade omkull igår kväll i grässlänten en bit nedanför vår uteplats...vattnade blommorna... farligt att vattna blommorna, det gör jag aldrig, för jag vågar inte... man kan göra sig illa!...hon tog emot sig med handen...ont i handleden...ajajaj...vi får se hur vi gör imorgon (idag)...vi sov extra länge i morse...jag ordnar kaffe på sängen till halvåtta...morgontidningen läses ut på några minuter...tja, vet inte varför jag har kvar lokaltidningen, inte mycket i den som intresserar, ärligt talat...jaja...men vi har den ett tag till då...har vi sagt i flera år nu...jaha, hur gör vi nu då, "ska jag ringa vårdcentralen"?...hon ringer vårdcentralen kl 9.00 ...de ringer upp inom tjugo minuter...får komma ganska fort...faktiskt!...skjutsar henne till vårdcentralen 10.45...väntan...remiss till röntgen, lasarettet...andra änden av stan...åker dit, jag skjutsar henne igen...väntan...röntgen...väntan...besked...inget brutet, endast stukning...sköööönt!!
Hon går hem själv...jag hemma och slappar...surfar lite...inget speciellt.
Vi äter varma mackor...enkelt och smidigt i matväg.
Jaha... å´ så var det afton...skönt med dagar som det inte händer något. ;-)
Nu blir det att invänta lite senare i afton med teve...Veterinärerna och Brygglov...så mycket mer är det väl inte att titta på.
...en dag i Stefan Petterssonovitjs liv.

Inga kommentarer: