torsdag, juli 13, 2006

Måste få berätta.

Var på stan förut som jag berättade om tidigare och köpte en bok till frugan...dock inte denna som jag berättar om nu.
Stod och tittade i en nyukommen bok om Micke Dubois som hans f.d. har skrivit tillsammans med en journalist.
Jag tyckte mycket om Svullo och hans humor...kanske för att man själv inte vågar släppa loss som han gjorde...när jag då står där och kollar i boken och kommer till ett uppslag med bilder så ser jag en bild som får mig att börja skratta så jag är tvungen att gå ut ur butiken.
Midsommarafton i Huddinge där Micke bor och det är en spontan fest med grannarna som kommit ut med sina korgar.
De har roligt tillsammans...plötsligt kommer Micke ut till festen utan att säga ett enda ord...han går bara omkring med en tysk hjälm på huvudet och kläder därtill samt en välkänd mustasch plus en grenadindrink i handen...tänk er att ni ser bilden och att han inte säger ett enda ord...folk bara tjöt av skratt och jag står där i butiken och börjar asgarva åt Micke alltså...jag älskade hans humor...hans galna infall...minns "dä´ ä´ lite hög tomgång alltså!!"
Helt jävla galen och inga hämningar alls inför människor...och ändå så djup.
Micke...jag saknar dig och din humor!

Inga kommentarer: