lördag, juni 03, 2006

Walk the line.

Såg filmen om Johnny Cash och June Carter för två veckor sen, en helt underbar film, en riktig kärleksfilm om deras förhållande och samtidigt en film om Johnny Cash liv under de tidiga svåra åren då han hamnade i drogproblem.
Filmen börjar och slutar vid den berömda konserten vid Folsom Prison -68.
Skådespelarna Reese Witherspoon och Joaquin Phoenix är helt suveräna i rollerna och vad jag hört så sjunger de själva i filmen och det slår gnistor om deras samspel.
Kan verkligen rekommendera den som en feelgood-film även om det fanns tragik med också.
Har faktiskt sett filmen två ggr!
Bara för musikens skull.
Håkan, min son, har också sett filmen två ggr tillsammans med flickvännen!
När Lollipop-festivalen var vid Tullinge -97 och jag och Ulla skulle kolla in John Fogerty var Johnny Cash/June Carter med där.
Jag ångrar djupt att vi inte kom tidigare till Tullinge, John Fogerty skulle uppträda kl 22.00. på kvällen och Cash/Carter uppträdde på eftermiddagen så vi missade det.
Men John Fogertys uppträdande på Lollipop bär jag med mig som ett fint minne genom livet.
Det var en magiskt känsla och uppträdandet pågick i två timmar som bara försvann och hans spelglädje visste inga gränser, det riktigt lyste om honom! Fem-plus i Aftonbladet!
Det var den bästa konserten av de sex vi sett, kanske för att det var utomhus och det var svensk sommarnatt när den var som bäst...himlen var svagt blå med ljus horisont.
Jag och Ulla har varit på på sex konserter sen -97 med JF och nu ska vi se honom i Sundsvall den 7 juli igen!
Det ser vi fram emot!!

Inga kommentarer: