lördag, juli 10, 2010

Vadstena - En charmig småstad!


Vi brukar ju (nästan) alltid dra en sväng dit varje år för att äta god mat och ta en fika vid något av de mysiga fikena utefter "ströget" i Vadstena.
Men först en promenad för att få lite sug i magen.
Här Birgittas klosterkyrka i blickfånget.
.

.

.

Andäktig och mäktigt att gå i kyrkan insupa atmosfären och tänka på de människor som verkade då på den tiden, framförallt de som byggde kyrkan och alla de fina föremål som finns därinne.
.

.

.

Vilket otroligt arbete!
.

.

.

.

.

.

.

Nu har hon börjat blunda t.o.m. när hon går! :-)
.

.

Man blir ju hungrig efter ett tag!
.

Här har vi ätit varje gång vi varit i Vadstena!
Fin mat där och skapliga priser också!
.

En "lättis"...probably the best!
.

I väntan på maten...provas mina coola googles!
.

Vadstena torg speglas.
.

Kalvfilé beställdes till oss båda och det får man hoppas att det var!?
Gott var det i alla fall!
.

Åsså en liten promenad igen efter maten och då träffade vi på denna som stod still på gräsmattan och ville inte röra på sig.
24-70 på kameran så jag var ngn halvmeter-en meter ifrån bara.
La mig ner på backen för att få låg vinkel men se det ville den inte vara med på så då föredrog den och flytta på sig lite.
.

Vuvuzelaaaaaaaaaaaaa!
.

Finns någonting för alla.
.

Är´e "Yoko Ono" nu igen? (internskämt)
.

Streetan.
.

Hey man!
.

Åh fy fan vad sugen på kaffe jag var här!
.

Jag tänker alltså är jag...
.

Heliga Brigitta ständigt närvarande i olika former men vi såg inga nunnor den här gången...kanske de hade semester...vem vet?

Inga kommentarer: